توری دورکوپ سنگ

سنگ کوپ نوع خاصی از سنگ نیست بلکه به سنگی گفته می شود که از معدن یا از دل کوه، به طور مستقیم استخراج می شود. سنگ کوپ بعد از ورود به سنگبری تراشیده می شود و به شکل های مثل سنگ اسلب وتایل در می­آید. تمام انواع سنگ هایی که از معدن استخراج می شوند در ابتدا به شکل کوپ هستند. سنگ های کوپ معمولا از جنس گرانیت، مرمریت و تراورتن باشند.

انواع سنگ کوپ

 دسته بندی انواع سنگ های کوپ بر اساس اندازه و کیفیت آن انجام می شود. شامل:

تک کوپ

سنگ تک کوپ دارای کیفیت بالایی می باشد، به دلیل اینکه که فاقد ترک یا زدگی بوده و تنوع رنگ آن بالاست. ابعاد سنگ تک کوپ بزرگ و به شکل شش ضلعی بریده می شود. ابعاد و وزن بالاست به همین منظور هر یک قطعه سنگ تک کوپ روی یک تریلی حمل می شود.

دو کوپ

ابعاد واندازه سنگ دو کوپ از تک کوپ کمتر است. سنگ های دو کوپ معمولاً به شکل مکعب مستطیل است اما ممکن است شکل خاصی هم نداشته باشند. دو عدد سنگ کوپ روی یک تریلی قابل حمل است.

سه کوپ

ابعاد سنگ سه کوپ از سنگ های دو کوپ و تک کوپ کوچکتر است. در واقع هر سه سنگ سه کوپ برابر با یک سنگ تک کوپ می شود. به همین منظور سه قطعه سنگ سه کوپ روی یک تریلی حمل می شوند.

ابعاد سنگ های کوپ

ارزش سنگ به ابعاد آن است؛ هر چه سنگ بزرگتر باشد، با ارزشتر است. اگر ابعاد سنگ بزرگ باشد، کارخانه ی سنگ بری میتواند به راحتی آن را به قطعاتی با ابعاد مورد نیاز برش دهد.

سنگ های کوپ معمولاً به شکل ۴ ضلعی یا ۶ ضلعی بریده می شوند و بر اساس شکل خود در کارخانه ی سنگ بری به قطعات کوچکتر بریده میشوند. به این صورت که سنگ های کوپی که شکل منظم دارند و به شکل مکعب مربع یا مکعب مستطیل هستند، با اره به شکل اسلب بریده می شوند.

اما برای برش سنگ هایی با شکل هندسی نامنظم و یا سنگ هایی که امکان برش آنها با اره وجود ندارد، از قله بر استفاده می کنند. این سنگ ها به صورت مربع با اندازه ی ضلع ۳۰، ۴۰ ، ۵۰ ،۶۰ و ۸۰ بریده می شوند.

ویژگی های مش فایبرگلاس

توری فایبر گلاس ویژگی های خاصی دارد که آن را به بهترین انتخاب جهت افزایش استحکام سنگ تبدیل کرده است. از جمله این ویژگی ها:

  • استحکام کششی بالا
  • ضد آب
  •  مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • عایق در برابر الکتریسیته و حرارت
  • نسوز
  • عدم پوسیدگی

کاربردهای توری فایبر گلاس

توری فایبرگلاس تنها در تقویت سنگ به کار نمی رود؛ بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. که از جمله آنها عبارتند از:

  • تقویت نمای سنگی
  • تقویت سنگ هنگام فرآوری
  • تعمیر ترک های به وجود آمده در بتن
  • ضدزلزله ساختن سازه
  •  بالا بردن مقاومت و استحکام مصالح ساختمانی
  • ایجاد سطحی یکپارچه در مصالح

توری برای سنگ کوپ دارای ضخامت و انعطاف پذیری بالایی است. استفاده از مش برای سنگ طبیعی، در مرحله‌ی تزریق اپوکسی و وکیوم آن با پلاستیک انجام می شود.

جمع بندی

همانطور که می دانیم سنگ کوپ یا همان سنگ بلوک سنگی است که در معادن و دل کوه ها به صورت سنگ کوپ برش زده می شوند، تا بعد برای عملیات بعدی و آماده شدن برای مصرف، به کارخانه های سنگبری منتقل شوند، این گونه سنگ ها به فرآوری نیاز دارد و بدون فرآوری مورد استفاده قرار نمی­گیرد.

از سنگ کوپ های مکعبی شکل با ابعاد بزرگ اسلب تهیه می شود و از سنگ کوپ هایی با اشکال نامنظم و در ابعاد کوچکتر، تایل. سنگ های اسلب یا تایل در زمینه های مختلف از جمله ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی و ساخت وسایل تزئینی، استفاده می شود. در فرایند های انتقال کوپ سنگ به سنگبری و همچنین فراوری از توری فایبرگلاس برای استحکام سنگ استفاده می شود.

امتیاز دهید
توری دورکوپ سنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *