توری سنگ چیست؟

در صنایع مختلف هر مصالحی برای استفاده نیاز به پیش اقداماتی دارد که باید بر بروی آن مصالح انجام شود تا بتوان از آن استفاده کرد. سنگ نیز به همین صورت است. سنگ به صورت کوپ و بلوک قابل بهره برداری وسیع نمی باشد و باید قبل از استفاده اقداماتی روی آن انجام شود.

فرآیند بهره برداری از سنگ چگونه است؟ آیا سنگ ها به صورت خام قابل برش خوردن هستند؟آیا سنگ ها به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرند؟ توری سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

هدف از نگارش این مقاله پاسخ به سوالات بالا می باشد، با ما همراه باشید تا در این باره شما را آگاه کنیم.

توری چیست؟

به مجموعه الیافی که به طور مشبک در هم بافته شده باشند توری می گویند.توری ها به لحاظ جنس دسته بندی گوناگونی دارند که در اینجا منظور ما توری فایبر گلاس پشت سنگ می باشد.

توری پشت سنگ چیست؟

توری پشت سنگ نوعی بافت شبکه شبکه است که از رشته های نازک کامپوزیتی تولید میشود.این توری ها نقش بسیار موثر و اساسی ای در استحکام سنگ دارند.این توری ها در کارخانه های سنگ همراه با رزین اپوکسی در پشت سنگ کار میشوند.

توری فایبر گلاس چیست؟

توری های فایبر گلاس همان نوعی توری برای پشت سنگ است که از الیاف پلیمری ساخته شده است و از شیشه به عنوان عنصری برای افزایش مقاومت استفاده شده است.تنوع این نوع توری ها فراتر از استفاده برای پشت سنگ است و از مرحله ی استخراج بلوک سنگ از کوه تا برش سنگ در کارخانه از این توری ها استفاده می شود.

مزایای توری فایبر گلاس

توری فایبر گلاس در ابتدا با قصد پوشش انواع سطوح عمرانی طراحی شد.ملات های لایه کشی به سادگی و خود به خود بر روی سطوح نمی مانند و در بیشتر فعالیت ها نیاز به یک زیرساخت نگهدارنده دارند.البته برای ایجاد این زیر ساخت روش های سنتی مانند استفاده از توری فلزی نیز به کار برده میشد اما ویژگی های منحصر به فرد توری فایبر گلاس باعث شده تا در حال حاضر به صورت کاملا ملموسی استفاده از این توری خیلی بیشتر باشد.

ویژگی های برجسته ی توری فایبر گلاس عبارت است از:

  1. توری فایبر گلاس در مقابل واکنش های شیمیایی مقاوم است.
  2. این توری ها ماندگاری بالایی دارد و مقاوم است و بعضا عمری طولانی تر از مصالح ساختمانی دارند.
  3. این توری ضد آب است و در برابر جریان دائمی آب نیز مقاوم است.
  4. رسانا نیست
  5. مقاومت حرارتی بالایی دارد و آتش نمیگیرد.
  6. میزان انبساط و انبساط این توری ها در مقابل حرارت و سرما بسیار ناچیز است.
  7. بسیار سبک است.
  8. به راحتی خم میشود و نمیشکند
  9. بسیار کم ضخامت است

به تناسب کاربرد هر توری و محل استفاده توری،توری ها در گرماژ،چشمه و  عرض های گوناگونی تولید میشود.

توری های پشت سنگ مارامو در گرماژ ۴۵،۶۰،۶۵،۷۵،۱۲۰ و ۱۶۰ گرم و در چشمه های ۱*۲ و ۳*۳ و ۴*۴ و ۷*۹ و ۵*۵ و ۱۰*۱۰ تولید میشوند.

بعضی از توری ها با عرض ۵۰ سانتیمتر و بعضی با عرض ۱۰۰ سانتیمتر تولید میشوند.

قیمت توری پشت سنگ

قیمت و هزینه ی توری پشت سنگ بسته به هرکدام از مولفه های بالا و نوسانات بازار متغیر و متفاوت است.از این رو پیشنهاد میکنیم که برای اطلاع از قیمت حتما از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

نتیجه

توری پشت سنگ به طور کلی برای بالا بردن استحکام سنگ استفاده میشود که در این مقاله سعی شد به ویژگی ها و فواید استفاده از این توری پرداخته شود.در نهایت با توجه به کیفیت توری و نیاز خودتان شما هستید که انتخاب می کنید توری مدنظرتان را با چه خصوصیاتی و از کجا تهیه کنید.

امید است این مقاله در جهت بالا بردن اطلاعات شما و سهولت در تصمیم گیری موثر واقع شده باشد.

امتیاز دهید
توری فایبر گلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *