مش فایبرگلاس برای سنگ نما چه کاربردی دارد؟

نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی ساختمان دارد. معماران و ساختمان سازان  نمای هر ساختمان را با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی هر منطقه و با توجه به سلیقه افراد انتخاب می‌کنند. ساختمان‌سازها برای نمای بیرونی هر ساختمان باید از مصالح مرغوب و باکیفیت استفاده کنند که هم در برابر عوامل‌های مختلف مقاوم بوده و هم از زیبایی خاصی برخوردار باشد و همچنین چون در ظاهر ساختمان به کار برده می‌شود بدون ترک و شکستگی باشد.

طراحان و معماران سنگ‌هایی را برای نمای بیرون ساختمان استفاده می‌کنند که از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد سنگ نما در معرض نور خورشید، باران‌های اسیدی، آلودگی، سرما، گرما و رطوبت قرار دارند. برای اینکه سنگ هایی که برای نمای ساختمان به کار می روند دارای استحکام بالا و در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد، از محصول جدید به نام مش فایبرگلاس استفاده می شود.

انواع سنگ‌های مناسب در نمای ساختمان استفاده کرد سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، مرمر، مرمریت، می‌باشد.

سنگ نما گرانیت

سنگ گرانیت آلودگی را جذب نمی‌کند و از سختی بالایی برخوردار است. برای سنگ نمای ساختمان از سنگ گرانیت به‌ندرت استفاده می‌کنند زیرا به دلیل وزن بالایی که دارد امکان جدا شدن سنگ با گذشت زمان بسیار زیاد است.

از این سنگ برای مصارف داخلی ساختمان از جمله پله‌ها و سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند، زیرا این سنگ از تخلخل کمی برخوردار است و همچنین جذب آب پایینی دارد.

سنگ نما مرمریت

این سنگ  برای نمای داخلی و خارجی ساختمان می‌توان استفاده کرد. این سنگ به‌دلیل تخلخل کمی که دارد برای نما کمتر استفاده می‌شود و در داخل ساختمان برای کف ساختمان، راه‌پله‌ها استفاده می‌کنند.

سنگ نمای مرمر

این سنگ از لوکس‌ترین و گران‌ترین سنگ‌ها محسوب می‌شود که از این سنگ در نمای ساختمان به ندرت استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های سنگ این است که خاصیت عبور نور از خود را دارد. سنگ مرمر از مقاومت بالایی برخوردار است که در برابر باران و برف و هوازدگی مقاومت خوبی دارد.

سنگ نما تراورتن

این سنگ برای نمای ساختمان بهترین گزینه به شمار می‌آید. سنگ تراورتن از لحاظ استحکام از مقاومت بالایی برخوردار است و به‌راحتی با سیمان و بدون نیاز به اسکوپ به دیوار نما می‌چسبد. هنگامی که سنگ نمای تراورتن خیس می شود ایجاد لغزندگی می‌کند همچنین به دلیل صاف بودن سطح تراورتن برای پوشاندن کف مناسب نمی‌باشند. شما میتوانید برای افزایش استحکام سنگ خود توری فایبرگلاس را سفارش دهید.

مش فایبرگلاس پشت سنگ نما

مش فایبرگلاس پشت سنگ نما

مش فایبرگلاس یا توری الیاف شیشه ای یک محصول جدید از جنس الیاف شیشه ای و مواد پلی مری رزینی  است. مش فایبرگلاس مزایا و کاربرد های فراوانی دارد یکی از مهمترین کاربرد آن تقویت سنگ های ساختمانی که در هنگام فراوری سنگ در کارخانه های سنگبری به پشت سنگ به وسیله چسب مخصوص چسبانده می شود.

خواص مش فایبرگلاس

  • مقاومت کششی و فشاری  بالا
  • ضدآب
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • عایق الکتریسیته
  • اشتعال ناپذیر
  • ثابت بودن ابعاد: فایبرگلاس تحت تاثیر دما و… تغییر سایز و ابعاد نمی دهد و ضریب انبساط خطی پایینی نیز دارد
  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • عایق حرارتی: فایبرگلاس رسانایی حرارتی پایینی دارد و در ساختمان بسیار مفید است

جمع بندی

در این مقاله به معرفی انواع سنگ های مورد استفاده در سنگ نمای ساختمان و کاربرد مش فایبرگلاس جهت افزایش استحکام و انسجام سنگ های ساختمانی در مراحل فرآوری و زمانی که در ساختمان به کار می رود پرداخته شد.

۵ امتیاز
کاربرد مش فایبرگلاس سنگ نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *